Znak Kolina
Město Kolín
Návrh usnesení
5
15. zasedání Zastupitelstva města Kolína
konané dne 09.11.2020

Návrh na schválení pořízení a obsahu změny č. 5 územního plánu Kolín
podle § 84 odst. 2 písm. y) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů a § 6 odst. 5 písm. a) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů
I. Zastupitelstvo města schvaluje

pořízení změny č. 5 územního plánu zkráceným postupem

II. Zastupitelstvo města schvaluje

z navrhovaného obsahu body Z5-01, Z5-02, Z5-03, Z5-04, Z5-05, Z5-06, Z5-07, Z5-08, Z5-09, Z5-10, Z5-11, Z5-12, Z5-13, Z5-14, Z5-15, Z5-16, Z5-17, Z5-18, Z5-19, Z5-20, Z5-21, Z5-22, Z5-23, Z5-24, Z5-25, Z5-26, Z5-27, Z5-28, Z5-29, Z5-30, Z5-31, Z5-32, Z5-33, Z5-34, Z5-35, Z5-36, Z5-46, Z5-48, Z5-50, Z5-51, Z5-55, Z5-56, Z5-59, Z5-60, Z5-61, Z5-62, Z5-63, Z5-64, Z5-65, Z5-66 a Z5-67 do obsahu změny č. 5 územního plánu

III. Zastupitelstvo města neschvaluje

z navrhovaného obsahu body Z5-37, Z5-38, Z5-39, Z5-40, Z5-41, Z5-42, Z5-43, Z5-44, Z5-45, Z5-47, Z5-49, Z5-52, Z5-53, Z5-54, Z5-57 a Z5-58 do obsahu změny č. 5 územního plánu




Mgr. Iveta Mikšíková
I. místostarostka
Káninský Miroslav, Ing.
vedoucí OIÚP
Předkladatel:Mgr. Iveta Mikšíková
Zpracovatel:Jaromír Skála, Odbor investic a územního plánování
Předpokládaná doba trvání:00:05
Text důvodové zprávy:

Pro město Kolín platí územní plán po úpravě a po vydání změny č. 4. V současné době OIÚP jako úřad územního plánování (ÚÚP) předkládá ke schválení pořízení změny č. 5 územního plánu, která by se opět pořizovala zkráceným postupem podle paragrafů 55a, 55b a 55c stavebního zákona účinného od 01.01.2018, a schválení obsahu změny č. 5. Zkrácený postup je nástrojem územního plánování, který jsme už použili při pořizování změny č. 4 územního plánu. Připravovaná změna zahrnuje podněty nashromážděné od schválení pořízení změny č. 4 a ZM rozhodne o výsledném obsahu změny č. 5.

Po několika interních pracovních projednáních byl navrhovaný obsah změny zaslán na KÚSK pro zajištění stanoviska orgánu ochrany přírody a krajiny k posouzení vlivu na evropsky významné lokality nebo ptačí oblasti a orgánu ochrany přírody k posouzení vlivu na životní prostředí. Stanovisko KÚSK k navrhovanému obsahu jsme obdrželi dne 05.10.2020 a jako příloha je součástí předkládaného návrhu. Veřejnými přílohami návrhu na usnesení jsou dále navrhovaný obsah změny, stanovisko ÚÚP k navrhovanému obsahu, grafické znázornění změn nad katastrální mapou a grafické znázornění změn nad katastrální mapou a územním plánem. Neveřejnou přílohou je jmenný seznam navrhovatelů dílčích změn.

Schválení pořízení a obsahu změny ZM znamená pouze odsouhlasení podnětů, které se budou v další fázi projednávat. V průběhu následujících měsíců proběhne výběrové řízení na zpracovatele změny, který by připravil po konzultaci s ÚÚP, vedením města a architektem města návrh změny č. 5 územního plánu. Podle stavebního zákona musí proběhnout alespoň jedno veřejné projednání za podmínek uvedených v § 55b odst. 1 stavebního zákona, následně může být změna č. 5 zaslána KÚSK jako nadřízenému orgánu územního plánování a po jeho kladném stanovisku předložena ZM k vydání. Až vydání změny č. 5 územního plánu ZM je výsledkem celého pořizovacího procesu a odhad účinnosti změny je druhá polovina roku 2021.

Ve stanovisku ÚÚP je naše doporučení, které podněty schválit do obsahu změny č. 5 a které neschválit. Z pohledu rozvoje města jsou zásadní podněty Z5-46 a Z5-48, které vymezují plochu mezi HZS, OAD, OTK a obchvatem. Navrhovatelé požadují změnu z výrobně obslužné zóny na rodinné bydlení, což odpovídá využití podle původního územního plánu z roku 2002. Druhou významnou změnou je rozšíření sportovních ploch v Borkách, pro atlety a pro volejbalisty. Pro obě uvedené změny stanovil KÚSK požadavek na posouzení změny z hlediska vlivů na životní prostředí a součástí projednávané dokumentace změny územního plánu musí být i vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území.

Na pořízení změny územního plánu není právní nárok. I když navrhovatel dílčí změny splní všechny náležitosti, je na ZM, aby rozhodlo o jeho vhodnosti.

U podnětu Z5-63 je změna funkčního využití z výrobního na komerční v sousedství bytové zástavby. Výrobních areálů v širším centru města je více, některé jsou dlouhodobě nevyužívané, některé naopak využívané z pohledu kamionové dopravy až za hranicí kapacity místních komunikací. Touto problematikou se zabýváme a je reálné, že v příští změně územního plánu bude návrh předložen v podobě urbanistického řešení.

Materiál obsahuje:Příloha - Stanovisko krajského úřadu ()
Příloha - Stanovisko krajského úřadu (Veřejná)
Příloha - Navrhovaný obsah změny č. 5 ()
Příloha - Navrhovaný obsah změny č. 5 (Veřejná)
Příloha - Seznam navrhovatelů ()
Příloha - Stanovisko úřadu územního plánování ()
Příloha - Stanovisko úřadu územního plánování (Veřejná)
Příloha - Grafické znázornění změn nad KN a ÚP ()
Příloha - Grafické znázornění změn nad KN a ÚP (Veřejná)
Příloha - Grafické znázornění změn nad KN ()
Příloha - Grafické znázornění změn nad KN (Veřejná)
Materiál projednán:Radou města Kolína dne 26.10.2020 usnesením č. 3003/80/RM/2020
Radou města Kolína dne 26.10.2020 usnesením č. 3004/80/RM/2020
Radou města Kolína dne 26.10.2020 usnesením č. 3005/80/RM/2020