Zrušení živnostenského oprávnění
základní informace | rozšířené informace | úplné informace
- Pojmenování (název) životní situace
Podnikání fyzických a právnických osob dle zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů (ŽZ) – žádost o zrušení živnostenského oprávnění - Základní informace k životní situaci
Každá fyzická nebo právnická osoba, která již dále nehodlá provozovat živnost, může požádat o zrušení živnostenského oprávnění.
Živnostenský úřad zruší živnostenské oprávnění na žádost podnikatele dle § 58 odst. 1 písm. c) ŽZ. - Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Fyzická osoba - osobně, nebo za ni jedná zástupce.
Právnická osoba - prostřednictvím osoby oprávněné za právnickou osobu jednat (např. člen statutárního orgánu, prokurista, vedoucí organizační složky).
Zastoupení na základě plné moci se prokazuje písemnou plnou mocí. - Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podání žádosti o zrušení živnostenského oprávnění obecnímu živnostenskému úřadu. - Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Žádost o zrušení živnostenského oprávnění se podává u kteréhokoliv obecního živnostenského úřadu v písemné formě, zpravidla na formuláři „změnový list“ a to osobně, poštou, elektronicky (se zaručeným elektronickým podpisem nebo do datové schránky tohoto úřadu) nebo v zastoupení (na základě plné moci).
Oznámení je možné učinit též osobně prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy (CzechPOINT).
Podání musí být na předepsaném formuláři – viz sekce „Tiskopisy, materiály“ Živnostenského odboru – obecního živnostenského úřadu. - Na které instituci životní situaci řešit
Oznámení se podává u kteréhokoliv obecního živnostenského úřadu – centrálního registračního místa (CRM). - Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklad totožnosti fyzické osoby/osoby oprávněné jednat jménem právnické osoby, zmocněnec plnou moc. - Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Jednotný registrační formulář (JRF) „změnový list“, prostřednictvím kterého lze učinit na obecním živnostenském úřadě podání i k dalším úřadům, a to k finančnímu úřadu, ke správě sociálního zabezpečení, zdravotní pojišťovně.
Formulář lze získat v sekci „Tiskopisy, materiály“ Živnostenského odboru – obecního živnostenského úřadu, dále na jakémkoliv obecním živnostenském úřadu, příp. je volně dostupný na internetových stránkách http://www.mpo.cz/cz/podpora-podnikani/crm/. - Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Žádost o zrušení živnostenského oprávnění není zpoplatněna.
Je-li oznámení podáno prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy (CzechPOINT), je třeba za přijetí tohoto podání uhradit poplatek 50 Kč. - Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Jsou-li splněny všechny náležitosti žádosti o zrušení, živnostenský úřad vydá rozhodnutí o zrušení živnostenského oprávnění bez zbytečných průtahů, nejpozději do 30 dnů ode dne doručení žádosti, ve zvlášť složitých případech do 60 dnů. - Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
– - Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
– - Elektronická služba, kterou lze využít
Žádost lze podat pouze se zaručeným elektronickým podpisem (posta@mukolin.cz). - Popis byl naposledy aktualizován
01.01.2015 - Datum konce platnosti popisu
–