Zápis změn v registru vozidel | mukolin.cz

jazyk cz jazyk en jazyk de
 

Zápis změn v registru vozidel


základní informace  |  rozšířené informace  |  úplné informace

  1. Identifikační číslo
  2. Kód
  3. Pojmenování (název) životní situace
    Zápis změn v registru vozidel
  4. Základní informace k životní situaci
    Tato situace se týká registrace vozidla a jeho provozování.
    Jedná se o všechny úkony, které mají vliv na změnu údajů v registru vozidel a v dokladech vozidla. Nejedná se o případy první registrace vozidla nebo změna vlastníka (provozovatele).
  5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    Fyzická nebo právnická osoba, popř. zmocněnec.
  6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
    Splnění všech požadovaných náležitostí. Nutno provést do 10 pracovních dní ode dne, kdy ke změně došlo.
  7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
    Na odboru dopravy podat žádost o změnu v registru.
  8. Na které instituci životní situaci řešit
    Odbor dopravy – MěÚ Kolín
  9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
    Kde: Na Valech 72, Kolín
    S kým: příslušný referent
    Kdy: úřední hodiny
  10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    občanský průkaz,
    živnostenský list nebo výpis obchodního rejstříku (u firemních vozidel),
    osvědčení o registraci část II („velký technický průkaz), část I („malý“ technický průkaz),
    další doklady osvědčující změnu zapisovaných údajů, pokud se jedná o změny technických údajů o silničním vozidle, souhlas vlastníka.
    Pokud je předmětem žádosti o změnu výměna podstatné části mechanismu nebo konstrukce silničního vozidla, k žádosti se přiloží doklad o nabytí této části, protokol o technické prohlídce provedené po realizaci změny, popř., jedná-li se o přestavbu, rozhodnutí správního orgánu o schválení technické způsobilosti po „výměně“.
  11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    Formuláře v elektronické podobě naleznete na konci popisu.
  12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
    Změny – 50 Kč
    Lze hradit v budově odboru dopravy.
  13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    Na počkání
  14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    Leasingová společnost popř. jiný vlastník.
  15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    Žádné.
  16. Elektronická služba, kterou lze využít
    Elektronickou službu nelze využít.
  17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
  18. Jaké jsou související předpisy
    Vyhláška č. 343/2014 Sb., o registraci vozidel
    Zákon č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla
    Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
    Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
  19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se správním řádem a uplatňují se na příslušném úřadě.
  20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
    Sankce jsou obecně uvedeny v ust. § 83 a § 83a zákona č. 56/2001 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích.
  21. Nejčastější dotazy
    -
  22. Další informace
    Ministerstvo dopravy ČR
    Ministerstvo vnitra ČR
  23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
    Ministerstvo dopravy ČR
    Ministerstvo vnitra ČR
    Internet – Portál veřejné správy
  24. Související životní situace a návody, jak je řešit
    naleznete zde
  25. Za správnost popisu odpovídá útvar
    Odbor dopravy
  26. Kontaktní osoba
    kontaktní telefon: 321 748 125, 133, 134, 277
  27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
    01.01.2015
  28. Popis byl naposledy aktualizován
    01.01.2015
  29. Datum konce platnosti popisu
    Konec platnosti návodu není stanoven.
  30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
     
zadost_o_zapis_zmen_do_crv (646,3 kB)