Jak podat stížnost
základní informace | rozšířené informace | úplné informace
-
Identifikační číslo
– -
Kód
– -
Pojmenování (název) životní situace
Stížnosti -
Základní informace k životní situaci
Stížnost je písemné nebo ústní podání, jímž se fyzická nebo právnická osoba obrací na orgány města ve věci ochrany svých zájmů, kterým upozorňuje na nedostatky či závady v činnosti orgánů města a organizací, jejichž zřizovatelem je město, nebo kterým poukazuje na nevhodné chování úředních osob či proti postupu správního orgánu. Podání, z jehož skutečného obsahu vyplývá, že je jiným právním úkonem podaným ve smyslu správního řádu, není stížností. -
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Fyzická osoba, která dosáhla věku 18 let. Právnická osoba. -
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Náležitosti stížnosti jsou upraveny správním řádem a Pravidly pro přijímání a vyřizování petic a stížností, které vydala Rada města Kolína. Stížnost musí být:
- čitelná, srozumitelná a musí z ní být patrné, které věci se týká a co navrhuje.
Aby stížnost mohla být vyřízena řádně a rychle, je třeba v ní uvést:
- jméno, příjmení,
- datum narození,
- místo trvalého pobytu stěžovatele popřípadě jinou adresu pro doručování, je-li stěžovatelem fyzická osoba a
- telefonické spojení.
Právnická osoba uvede:
- svůj název nebo obchodní firmu,
- identifikační číslo nebo obdobný údaj,
- adresu sídla, popřípadě jinou adresu pro doručování a
- telefonické spojení.
Stížnost musí obsahovat:
- označení orgánu, jemuž je určena a
- podpis osoby, která ji podává. -
Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Stížnosti lze podat písemně i ústně. Písemné stížnosti se podávají prostřednictvím pošty nebo osobně nejlépe prostřednictvím podatelny městského úřadu v budově radnice. Při osobním podání podatelna na požádání převzetí písemnosti potvrdí. O ústní stížnosti, nelze-li ji vyřídit hned při jejím podání, sepíše zaměstnanec městského úřadu se stěžovatelem písemný záznam.
Stížnosti lze podat písemně i ústně. Písemné stížnosti se podávají prostřednictvím pošty nebo osobně nejlépe prostřednictvím podatelny městského úřadu v budově radnice. Při osobním podání podatelna na požádání převzetí písemnosti potvrdí. O ústní stížnosti, nelze-li ji vyřídit hned při jejím podání, sepíše zaměstnanec městského úřadu se stěžovatelem písemný záznam.
Stížnost je možné zaslat v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem. Stížnost je možné zaslat také faxem nebo v elektronické podobě bez zaručeného elektronického podpisu (e-mailem), takové podání ale musí být do pěti dnů potvrzeno písemně, ústně do záznamu nebo v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem. V případě nepotvrzení bude stížnost pokládána za anonymní. -
Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Kolín -
Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Stížnosti se při přijetí evidují v sekretariátu tajemníka MěÚ, vyřizují je organizační útvary MěÚ dle věcné příslušnosti. -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Nejsou požadovány. -
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Nejsou stanoveny. -
Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Bez poplatku. -
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůta pro vyřízení stížnosti je 60 dní. Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace je předložena spolu se spisovým materiálem Krajskému úřadu Středočeského kraje do 7 dnů ode dne, kdy stížnost došla, pokud MěÚ v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví dle zákona o svobodném přístupu k informacím. -
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Dotčené útvary MěÚ, případně další subjekty veřejné správy. -
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Nejsou požadovány. -
Elektronická služba, kterou lze využít
podatelna@mukolin.cz -
Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, § 16 odst.2 písm.g), odst. 3, § 17,
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád - § 175,
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím - § 16a. -
Jaké jsou související předpisy
Listina základních práv a svobod, uvozená ústavním zákonem č. 23/1991 Sb.,
Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů,
Pravidla pro přijímání a vyřizování petic a stížností vydaná Radou města Kolína. -
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Lze podat opakovanou stížnost, pokud obsahuje nové skutečnosti.
Lze podat stížnost na špatné vyřízení stížnosti, která se adresuje nadřízenému zaměstnance vyřizujícího původní stížnost.
U stížností dle § 175 správního řádu lze požádat nadřízený správní orgán o přešetření způsobu vyřízení stížnosti. -
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Nejsou. -
Nejčastější dotazy
Nelze zobecnit. -
Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
Internet – Portál veřejné správy -
Související životní situace a návody, jak je řešit
Petice -
Za správnost popisu odpovídá útvar
Kancelář úřadu MěÚ -
Kontaktní osoba
PhDr. Dana Soukupová, tajemnice MěÚ -
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
19. 12. 2007 -
Popis byl naposledy aktualizován
19. 2. 2012 -
Datum konce platnosti popisu
Bez omezení - Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace