Údolím Polepky | mukolin.cz

jazyk cz jazyk en jazyk de

Údolím Polepky

PDF E-mail Print

Cestu dnes nezačneme tradičně na Karlově náměstí, ale výchozím bodem naší trasy bude pro tentokrát turistické rozcestí modré a žluté trasy „Polepský potok“. Podjedeme železniční most a dostaneme na silnici vedoucí k Hlubokému Dolu. Tam pak odbočíme vpravo směrem na Červené Pečky, u kterých se stočíme přes přejezd a hned za ním doleva na Bohouňovice. Silnice nás provede blízko 33 metrů vysokého historického železničního viaduktu přes údolí Polepky z roku 1900, postupně se napojí na modrou trasu, která ještě chvíli vede po silnici a za firemním areálem odbočuje vpravo do údolí. Modrou značku pak budeme následovat mj. také podél Skokanovského rybníka až do Ratboře. U kostela sv. Václava v dnešní barokní podobě pravděpodobně z roku 1770 s cenným barokním sousoším Apoteózy sv. Jana Nepomuckého z poloviny 18. století pak odbočíme doprava směrem na Pašinku, kde se za místní hospodou na křižovatce připomínající trojúhelník dáme doprava. Druhou ulicí pak uhneme doleva a dostaneme se na horní hranu údolí. Odtud už pak pokračujeme po modré turistické značce přes Polepy podél říčky Polepky okolo místního cca pětimetrového vodopádu až do Kolína zpět na rozcestí „Polepský potok“.

Cesta z Pašinky až do Kolína je kvalitně upravená, na několika místech dokonce osazená infotabulemi a velmi dobře sjízdná. Úsek podél Polepky před Ratboří je však o něco horší, cesta je mnohde kamenitá, prorostlá kořeny či okolní vegetací a na silničním kole rozhodně není sjízdná. Nejnáročnější částí celého výletu je závěrečný úsek stoupání kamenitou cestou s převýšením cca 40 metrů od říčky Polepky nahoru na Ratboř. Jinak se jedná o vcelku nenáročný, příjemný a pohodový výlet a doufám, že se Vám bude líbit alespoň z poloviny tak jako mně.